Autostrada Arad-Timișoara, deschisă în decembrie 2011, este reasfaltată pe toată lungimea. Ce restricții de viteză au șoferii

Autostrada Arad-Timișoara, deschisă în decembrie 2011, este reasfaltată pe toată lungimea. Ce restricții de viteză au șoferii
Publicat: 28/05/2013, 13:10
Actualizat: 03/07/2013, 16:14

Autostrada Arad-Timișoara, deschisă traficului în decembrie 2011, în urma unei investiții de aproximativ 135,43 de milioane de euro, este reasfaltată pe toată lungimea, după ce stratul de suprafață a început să se deterioreze, polițiștii impunând restricții de viteză pe segmentele aflate în lucru.

Potrivit Biroului de Poliție Autostrăzi Vest, viteza pe autostrada Arad-Timișoara a fost restricționată la 60 și 80 de kilometri la oră în mai multe puncte, având loc atât lucrări de reasfaltare, cât și alte lucrări programate, precum la poduri sau la acostamente.

Lucrările de asfaltare au loc pe calea de circulație de la Arad la Timișoara, pe segmente de câte cinci kilometri, care se schimbă în fiecare zi, astfel că pe lungimea acestora se poate circula cu cel mult 60 de kilometri la oră, pentru că este disponibilă o singură bandă de mers.

„S-a constatat o deteriorare a asfaltului la suprafață. Deocamdată se lucrează pe banda întâi, care se decopertează, după care este reasfaltată. Lucrările vor continua pe a doua bandă și pe calea de la Timișoara spre Arad”, a declarat, marți, corespondentului MEDIAFAX subcomisarul Teodor Tudur, șeful Biroului de Poliție Autostrăzi Vest, aflat în localitatea arădeană Vinga.

Conform sursei citate, s-au mai impus restricții de viteză de 80 de kilometri la oră în apropierea podurilor de peste autostradă, care sunt tencuite și vopsite, dar și în zonele în care se lucrează la acostamente, iar utilajele se află pe banda de urgențe.

Tudur a spus că autostrada se află încă în administrarea constructorului, iar de la deschiderea traficului nu s-a putut circula niciodată cu viteza legală de 130 de kilometri la oră, viteza maximă permisă fiind de 100 kilometri la oră până în momentul predării către Compania Națională de Autostrăzi și Drumurilor Naționale din România.
„Chiar și după această predare, lucrări vor mai exista, pentru că în proiectul inițial nu erau prevăzute rețelele de apă necesare toaletelor publice, astfel că ele vor fi introduse ulterior”, a adăugat Tudur.

Autostrada dintre Arad și Timișoara a fost deschisă traficului în decembrie 2011, iar la acea dată era asfaltat drumul, însă nu erau terminate alte lucrări, precum montarea parapetelor, montarea tuturor indicatoarelor, finalizarea podurilor. Termenul de finalizare a lucrărilor a fost prelungit de mai multe ori, noul termen fiind noiembrie 2013.

De la deschiderea circulației, pe autostradă au avut loc de mai multe ori reparații, în paralel cu lucrările prevăzute în proiect. Asfaltul a fost reparat și în toamna anului trecut, după ce s-a ondulat de la traficul greu sau au apărut probleme la îmbinările de la poduri. Reprezentanții Regionalei Timișoara a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale afirmaseră atunci că asfaltul s-a surpat la îmbinările unor podețe din cauza infiltrațiilor de apă pentru că autostrada nu a fost finalizată și nu există încă pe toată lungimea drumului șanțuri de scurgere laterale.

De asemenea, în urmă cu o lună viaductul care leagă, peste autostradă, localitățile Șagu și Hunedoara Timișană a intrat în reparații după ce au apărut crăpături mari în asfalt, pe o lungime de o sută de metri. Viaductul fusese construit în toamna anului trecut, dar o latură a terasamentului s-a lăsat, astfel că asfaltul a crăpat pe mijlocul rampei de urcare.

Lucrările sunt executate de consorțiul FCC Construccion și Astaldi. Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri și face parte din coridorul IV Pan-european. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,43 de milioane de euro.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Israelul își pregătește răzbunarea pentru Iran: ce ținte sunt luate în vizor și când poate...
Presupusul iubit al Simonei Halep cere statului român banii pe 40 de apartamente! Dorin Mateiu...
Prodanca, atac dezlănțuit la Reghecampf: „Fotografii grotești din cluburi și interviuri date de amantă”
Demisii în lanț la o multinațională care le-a cerut angajaților să vină 5 zile pe...
Paul este motociclistul care a murit nevinovat la 18 ani, după ce a fost lovit...
Două femei care căutau de mâncare au fost ucise de un fermier și date la...
Explozie apocaliptică în Ucraina. Bloggerii militari ruși spun că este „tatăl tuturor bombelor”
Ce se întâmplă în fosta vilă a lui Irinel Columbeanu! Vecinii sunt disperați, nu mai...
Voucherele de alimente vor fi încărcate cu BANI. Ministrul Câciu a făcut anunțul OFICIAL! Cine...
Clujenii s-au trezit cu panouri prin care sunt îndemnaţi să se mute în Bacău. "Chiria...
Cioban omorât în bătaie de patronul stânei la care lucra! Ucigașul din Buzău și-a lovit...
Pensie crescută pentru românii care au lucrat în condiții speciale. Când intră în vigoare legea
Unde va fi înmormântat Irinel Columbeanu. Dezvăluiri făcute de patronul azilului
Michael Schumacher, prima apariție după 11 ani. A participat la nunta fiicei
Ultimele sondaje pentru cursa de la Casa Albă: Cine conduce la nivel naţional
Întrebare de ȘCOALĂ primară! De ce cad frunzele toamna?
Mâncarea care te bagă în spital. A fost retrasă de urgență
Interviurile Insula Iubirii, sezon 8. Ispita Eric Berinde își vedea viitorul alături de Cristina Rotaru.“Am...
"Ne îndreptăm spre Al Treilea Război Mondial". Avertismentul sumbru al unui fost lider mondial
Ce mesaj a postat Medana Oprea pe rețelele de socializare: "La fel este și situația...
În această seară, de la ora 20:00, premiera serialului „Inimă rebelă”, la Kanal D –...
BANCUL ZILEI. Bulă face dragoste cu o tipă pe întuneric: - Ce nesimţit eşti!
Cei mai noi sateliți Starlink emană și mai multe radiații decât versiunile anterioare